Priser visas inkl. moms
Förlängd returrätt t.o.m. 17 januari
Fri frakt från 500 kr

Frakt och leverans

Vi leverera till adresser inom Sverige och använder PostNord som huvuddistributör. Alla beställningar över 500 kr inklusive moms skickas fritt utan extra kostnad annars debiteras ett fast fraktpris på 150 kr inklusive moms.

Vid returer rekommenderar vi att du använder vårat fraktavtal med följande priser:

  • Varubrev/postpaket 150 kr
  • Styckegods 300 kr

Fraktmetoder

Brev/Varubrev

Beställningar som har låg vikt och volym skickas som brev eller varubrev. Varubrev levereras i största möjliga mån till din brevlåda. Vi har tyvärr inte möjlighet att styra hur ett varubrev levereras (brevlåda eller utlämningsställe), det är en bedömning som görs av PostNord.

Postpaket till ombud

Beställningar upp till 20 kg skickas som postpaket (MyPack Collect). Leverans sker då till närmaste utlämningsställe där du hämtar ditt paket. När paketet anländer till utlämningsstället skickas en SMS-avisering till det telefonnumret du angav vid beställningen.

För att lösa ut ditt paket måste du ta med dig mobiltelefonen med den sparade sms-aviseringen samt din legitimation.

Postpaket med hemleverans

Beställningar som är för stora för att skickas till ett utlämningsställe men som fortfarande har en vikt mindre än 35 kg skickas som postpaket med hemleverans (MyPack Home). Leverans sker till angiven adress. Avisering sker via sms till det telefonnummer du angav vid beställningen.

Företagspaket

Beställningar upp till 35 kg gjorda av företag skickas som företagspaket. Leverans sker då med bud till angiven företagsadress, vardagar mellan 08.00-16.00. PostNord levererar utan att kontakta dig först. Företagspaket som inte kan levereras lämnas till närmaste utlämningsställe och du får en avisering.

Styckegods

Beställningar som har hög vikt eller volym skickas som styckegods med hemleverans. Leverans sker till angiven adress. Avisering sker via sms till det telefonnummer du angav vid beställningen. Vid avisering får du som kund ett sms med ett antal alternativ på leveranstider. Du väljer leveranstid genom att svara på sms:et.

Leverans

Leverans till utlämningsställe

För leverans till utlämningsställe kommer beställningen skickas till det utlämningsställe som ligger närmast din angivna leveransadress. Avisering sker via sms. Ange därför vid beställning ett telefonnummer som kan ta emot sms.

För att hitta ditt närmaste utlämningsställe, se vår partner PostNords sökfunktion.

Hemleverans

De varor som på grund av sina mått eller vikt inte kan levereras till ett utlämningsställe levereras alltid med hemleverans. Leverans sker i första hand dagtid men möjlighet till kvällsleverans finns beroende på leveransadress och försändelsens storlek. Du väljer själv vilken dag eller tid som du önskar ta emot leveransen. PostNords leveranstid är normalt någon dag längre vid hemleverans.

Leverans sker till den adress som angivits i beställningen. Avisering sker via sms. Ange därför vid beställning ett telefonnummer som kan ta emot sms och där du nås både under dag- och kvällstid.

Vid avisering får du som kund ett sms med ett antal alternativ på leveranstider. Du väljer leveranstid genom att svara på sms:et. Om ingen av tiderna passar kan du ringa PostNord på det numret som är angivet i sms:et för att komma överens om annan leveranstid. Leverans måste ske inom 14 dagar efter att första aviseringen har skickats ut. Efter det returneras beställningen tillbaka till oss och du som kund debiteras en kostnad för såväl frakt som returfrakt.

Vid leverans kommer din legitimation och signatur att behövas som bekräftelse på att försändelsen är mottagen. Leverans sker till port eller tomtgräns. Distributören tar inte hand om pall och emballage. Vid eventuell retur krävs att försändelsen packas på pall med emballage, så tänk på att spara detta tills du är säker på att behålla varorna.

Leverans till företagsadress

Leveranser till företagsadresser sker med bud, vardagar 08.00-16.00. PostNord levererar utan avisering. Försändelser som inte kan levereras lämnas till närmaste utlämningsställe eller terminal och du får därefter en avisering.

Spåra ditt paket

När din beställning skickas från vårt lager får du en transportavisering med en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.

Om du inte fått någon avisering om att paketet kommit fram, men ser via spårningslänken att paketet kommit till utlämningsstället går det även bra att hämta ut paketet med legitimation samt något av kolli-id eller spårningsnummer.